top of page

CERCUL DRAMATIC „THALIA”

➲ Cercul de teatru dramatic „Thalia” de la Liceul cu Program Sportiv "Nicolae Rotaru" şi-a început activitatea în anul şcolar 2013-2014, sub coordonarea doamnei profesoare de limba română, Simona Popescu. Din anul școlar 2014-2015, a intrat în echipa cercului de teatru doamna profesoară de limba română, Leucă Silvia şi până în prezent este alături de elevi, continuând şi susţinând desfăşurarea întâlnirilor şi participării la concursuri şcolare.

➲ Motto-ul trupei noastre aparţine lui Miguel de Cervantes „Lumea este ceea ce se pare fiecăruia, iar marea înţelepciune e s-o făurim după voia noastră, bătând câmpii fără pricină şi crezând din toate puterile în absurd”, activitatea teatrală oferind cadrul favorabil exprimării libere a elevilor, antrenând lucrul în echipă, adaptându-se la cerinţele scenei printr-o atitudine degajată, lipsită de emoţii.

➲ De ce elevi în formaţiile teatrale? Răspunsul este acesta: de a oferi soluţii sigure la frământările vârstei noastre, la orientarea etică, intelectuală şi morală.

➲ Teatrul poate contribui la îmbogăţirea culturii noastre, la dezvoltarea gustului pentru arta autentică, la educarea posibilităţii de a inţelege, de a pătrunde profunzimea, frumuseţile şi subtilităţile operelor marilor dramaturgi, de a emite judecăţi de valoare, de a ne dezvolta spiritul colectiv, spiritul de iniţiativă, a responsabilităţii şi a spiritului civic.

➲ Participarea la PROIECTULUI EDUCAŢIONAL „Caragiale între trecut, prezent şi… viitor” reprezintă prima provocare pentru anul acesta, având în vedere desfăşurarea programului şcolar de la distanţă, în mare parte. Întâlnirile alături de profesorul coordonator au început în mediul on-line, pe platforme educaţionale, prilej de cunoaştere cu membrii noi, interacţionând şi exersând prin exerciţii de dicţie, prin controlul atitudinii, al glasului.

➲ Întâlnirile din online sunt postate pe pagina de facebook a trupei de teatru Thalia, unde susţinem activitatea permanentă şi oferim foştilor actori-elevi să ne urmărească în timp real şi să ne încurajeze de fiecare dată.
Tot de la distanţă am hotărât şi scenariile ce urmau să fie jucate, ne-am luat notiţe, am fost permanent prezenţi la întâlniri, ne-am ,,, încălzit” prin exerciţii de dicţie, de respiraţie, de articulare, ne-am amuzat şi, totodată am lucrat într-un cadru nonformal, cu plăcere.

➲ La un moment dat, când ni s-a permis să revenim la şcoală, în condiţii regulamentare de purtare a măştii şi de distanţare, am început repetiţiile faţă în faţă şi entuziasmul nostru a fost mare, ne-am dat silinţa să iasă lucrurile bine şi considerăm că am reuşit! Când am hotărât să filmăm în vederea participării la concurs, am respectat condiţiile din regulament şi am fost găzduiţi la biblioteca şcolară, unde au început să se vadă roadele muncii noastre.

➲ Monologul lui Pristanda din comedia lui I.L.Caragiale ,, O scrisoare pierdută” a fost interpretat de David Eduard, clasa a IX-a. A fost susţinut din culise, a fost ascultător la machiaj şi ne-a încântat cu prestaţia sa.
Cele mai frumoase momente au fost cele de improvizaţie, acelea în care repetam şi iar repetam, până când ieşea aşa cum ne doream. Momentele filmate cu care am participat la concurs sunt rezultatul muncii noastre, de care suntem tare mândri!

➲ Monologul ,,Discursul unui nebun”, scris de Irimia Ştefan a fost interpretat de Martinescu Tudor, clasa a X-a, cu un puternic impact emoţional asupra auditoriului prin mesaj, interpretare şi atitudine.

➲ Sketch-ul „Toma şi nevasta” sau „Stai mă, acasă!” a fost pus în scenă de Iordache Bianca şi David Eduard, o frumoasă transpunere a anilor ’70 în zilele noastre.

➲ Monologul ,,Oameni” a fost interpretat de eleva Iordache Bianca, clasa a IX-a.

➲ Dezvăluind din culise, vă anunţăm că mai pregătim şi alte momente frumoase, la care lucrăm şi pe care vi le vom prezenta, când vor fi gata. De asemenea, elevi noi precum Popescu Andra şi Sita Stefan sunt membrii ai trupei şi repetă pentru reprezentaţii viitoare.

➲ Ce am învăţat din această experienţă?

➲ În primul rând, am descoperit că este inevitabil să nu comunicăm, indiferent în ce mod o facem şi la ce elemente de limbaj apelăm. Profesorul este un izvor permanent de informaţii, dar, în acelaşi timp, elevul este sursă de cunoaştere şi de energie pentru profesor. Cel mai bine se remarcă acest flux instructiv-educativ reciproc în cadrul Cercului de teatru.
➲ Noi, ca elevi - actori percepem profesorul ca pe un partener care ne ajută şi care ne organizează activitatea, scena devine un mediu creativ plăcut, dispar ierarhiile, se dezvoltă respectul, grija şi ataşamentul faţă de ceilalţi.
Jocul de rol ne dezvoltă abilităţile de cooperare, relaţiile dintre membri grupului devin relaţii de egalitate, empatia cu diverse personaje ne învaţă să ne asumăm pe rând anumite roluri.

➲ Cu sprijinul profesorului coordonator, ca observator continuu al acestor activităţi, noi, elevii, am reuşit să ne autoevaluăm şi să ne depăşim emoţiile, tracul, descoperind că se poate şi că cea mai frumoasă recompensă cu care ne alegem la sfârşit este fiecare moment petrecut împreună, ca echipă, toate stângăciile de la repetiţii şi finalizarea momentului ales.

➲ Vă invităm să ne vizitaţi şi pagina de facebook Trupa Thalia/@thaliaconstanta şi să ne susţineţi prin comentariile voastre, prin aprecierile şi interesul cu care ne-aţi obişnuit, de fiecare dată.

➲ Vă mulţumim!

PRIMĂVARA MARCATĂ PRIN CÂNTECE ȘI BUNĂ DISPOZIȚIE LA CENTRUL
ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ „MARIA MONTESSORI” CONSTANȚA

FESTIVALUL NAȚIONAL DE TEATRU
ALEXANDRU ARȘINEL